Co je coderetreat?

Coderetreat je jednodenní intenzivní cvičení zaměřené na základy vývoje softwaru. Díky tomu, že vývojáři nejsou pod tlakem rychlého doručování výsledků, poskytuje Coderetreat možnost cíleně se soustředit na zlepšování svých dovedností. Procvičováním základních principů modulárního a objektově-orientovaného návrhu mohou účastníci zlepšit své schopnosti psát kód, který minimalizuje náročnost implementace dalších změn.

Začíná se brzo - v 8.00, ale můžete si být jisti, že to za to vstávání bude stát. Po krátkém úvodu a představení problému (Game of Life), který se budeme pokoušet celý den řešit pomocí párového programování a TDD, budou následovat 3 programovací sekce. Každá o délce 45 minut, zakončena krátkou retrospektivou a promícháním párů.

Pak bude následovat oběd a po něm další 3 programovací sekce zakončené velkou retrospektivou. A aby toho nebylo málo, večer nás bude čekat after-party!

Pokud vás zajímá, jak taková akce probíhá, přečtěte si blog Dana Kolmana: Jak jsme jeli na CodeRetreat do Berlína. A pokud chcete zjistit jak z Coderetreat-u vytěžit maximum, podívejte se na vlákno na quora.com.

Game of Life

Game of Life je hra, která nemá hráče. To znamená, že po úvodním nastavení plochy světa nevyžaduje žádný zásah uživatele.

Je jen několik málo pravidel, krerá řídí vývoj na ploše:

  1. Plocha světa je nekonečná dvourozměrná mříž obsahující buňky.
  2. Každá z buněk má 8 sousedů.
  3. Buňka je v jednom že stavu: mrtvá nebo živá.
  4. Buňky mění stav po každém kroku a všechny v jeden okamžik.
  5. Stav buňky v dalším kroku je určen stavem její sousedů:
    • Pokud má živá buňka míň než dva živé sousedy, umírá v důsledku nedostaku obyvatel.
    • Pokud má živá buňka dva nebo tři živé sousedy, zůstává naživu do dalšího kola.
    • Pokud má živá buňka více než tři živé sousedy, umírá v důsledku přemnožení.
    • Pokud má mrtvá buňka přesně tři živé sousedy, stává se v dalším kole buňkou živou.

Detailní popis můžete nalézt na Wikipedii.